Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

måndag, juni 16, 2008

Östgöta avtalet


Nu är det dags att testa avtalet mellan 4 klubbar i södra Östergötland samt min sommarklubb i Tranås. Visst låter det fint att få spela på alla klubbarna om man är medlem i en av dem utan att betala någon som helst greenfee. Det är klubbarna i Motala,Söderköping,Mjölby , Vreta Kloster och Tranås som har kommit överens om detta.

Vad jag förstår är det nu många sällskap i de här klubbarna som har börjat att åka runt till varandra ocj spela. Helt klart är restauranger och shoppar vinnare i det här spelet. Jag hoppas att även klubbarna som är med i avtalet är vinnare. Frågan är vad medlemmarna i klubbarna som står utanför tycker. Det måste finnas risk att det blir en övergång till klubbarna med avtalet. Att som medlem stå utanför och behöva betala greenfee när andra spelar gratis verkar inte kul.

Jag har redan hört mycket gott om Vreta Kloster och det känns som om det blir en av de första klubbarna som jag kommer att testa.