Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

fredag, april 25, 2008

Det är öppnat


Då var det äntligen dags för den efterlängtade premiären. I går när jag kom ut till klubben vid lunchtid var det ganska gott om folk som verkade uppskatta att ha flexibel arbetstid. Men det var inga problem att komma ut på banan. Det är ju alltid lite speciellt med den första rundan och på första tee gäller det ju som alltid att tänka positivt och att tänka att bollen skall landa mitt på fairway. Det var säkert mitt positiva tänkande som hjälpte mig och med lite hjälp av en tall landade min boll på fairway. Kanske inte så långt men det var ändå på fairway. Så ska det se ut.

Lite senare testade jag också den lilla dungen till vänster framför fairway på åttan. Den var rensad och fin och bollen seglade lätt genom lövverket. Härligt. På banan träffade jag också Roger och Thomas båda sken som solar när de pratade om banans skick. Det var bara att hålla med. Skicket på banan är som det skall vara mitt i sommaren. Perfekt med andra ord.

Det var helt rätt att vänta med att öppna tills nu. Det har vi tjänat på.

I restaurangen serverades denna dag hemgjord ärtsoppa med pannkakor av tjejerna, som nyss har varit på utbildning. Solen sken för fullt och vad skall man mer begära ?

1 Comments:

At 27 april, 2008 18:36, Anonymous Anonym said...

Det ser härligt ut!

 

Skicka en kommentar

<< Home