Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

torsdag, maj 29, 2008

Mycket Volkswagen på Sundbyholm


I går när jag kom ut till Sundbyholm vid 3 tiden var det full fart.Volkswagen
hade haft stor företagsgolf med shut gun start och arrangemanget höll på att avslutas. I det här fallet är jag ju inte något pålitligt sanningsvittne och jag kan ju ha hört fel. Men det lät i alla fall som arangörerna var mycket belåtna. Alla som hade ställt i Sundbyholm fick ett stort tack och dessutom lovade man att komma tillbaka till samma bana nästa år med samma arrangemang.

Men egentligen kom jag ut för gå en runda. Jag fick av en tillfällighet sällskap med 2 killar som hette Janne och Pekka. De hade varit med i tävlingen men ville fortsätta att spela.

Det visade sig att Janne var mycket intresserad av biljard och tyckte att Sundbyholm skulle satsa på det. Ja varför inte tyckte jag. Först en golfrunda sedan lite biljard,dart och en pilsner i klubbrummet. Nu visade sig att Janne tyckte att Sundbyholm skulle vara ett utmäkt ställe att anorda nationella biljardtävlingar på eftersom det inte finns någon lämplig lokal i Eskilstuna.

Det som behövs för att kunna anordna tävlingar är 2 begagna biljardbord á 15 000 kr sedan är det bara att låta biljardklubben anordna tävlingar. Detta skulle innebära övernattningar i Röda villan förstås. Vad säger du Aleksander visst är det synd att låta anläggningen stå oanvänd stor del av året.