Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

söndag, maj 25, 2008

En liten summering


Nu har jag smält min golfkurs och är beredd på en liten summering. Som jag har berättat här gick jag på en av Jannes 3 dagars kurser. Meningen var att få en riktig genomkörare av alla mina slag. Ofta känns det ju som om jag har ett eller några slag som fungerar bra. Men det räcker inte utan helst skall ju alla slagen fungera. På samma sätt räcker det ju inte om man tar sig fram lite halvdant på fairway med ett spel som havererar när man börjar närma sig green.

Sagt och gjort till kursen. Inledningen var kanske lite tam med lite ostrukturerat snack med lite av varje fram till lunch. Men sedan började själva träningen.

Det kändes genast bra med putträningen och övningarna i att chippa. Pitchövningen var riktigt bra.
Att gå på kurs betyder ju at man skall förbättra sig och det innebär ju att man måste vara förändringsbenägen annars går det ju åt pipan direkt. Vid swingträningen tog det emot för min del. Ändra swing och grepp är en ganska stor process och man måste vara beredd på att det blir sämre innan det blir bättre. Att ändra swingen får jag nog jobba med en tid för att få förändringen att fungera. Men jag har stor behållning av kursen genom att put, chipp och pitch har blivit mycket bättre. Dessutom använder jag numera de flesta klubborna i bagen och inte bara mina favoriter.