Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

fredag, maj 16, 2008

Dom är här

Jag kommer inte så noga ihåg om det var Lasse Lönndal eller Carli Tornhave som sjöng i mitten av 60 talet att han ville skänka mig 10 000 röda rosor. Hur som helst nu handlar det inte om rosor utom om viktigare saker. I tisdag kom det 10 000 bollar till rangen som har samma egenskaper som riktiga golfbollar. Du känner säkert till att rangebollar går ungefär 30% kortare än vanliga bollar. Anledningen till detta är att många ranger varken är så långa eller breda så att det lämpar sig att använda riktiga bollar. Riktiga bollar på små ranger skulle givetvis innebära att många bollar skulle hamna utanför rangen och försvinna.

Men på Sundbyholm är detta ingen risk vi har en rejäl range så det är bara att panga på nu.
Äntligen lönar det sig att mäta upp hur långt bollen går på rangen med olika klubbor för nu kan du använda det måttet sedan på banan.

2 Comments:

At 17 maj, 2008 18:05, Anonymous Anonym said...

Mycket bra skrivna artiklar Sverker! Och tack för en läsvärd blogg.

 
At 20 maj, 2008 11:23, Blogger Sverker said...

Det var roligt att höra att du tycker om det jag skriver. Jag har faktiskt fåttlite beröm från olika håll. Härom dagen var det en kvinna på golfklubben som undrade om det var jag som var Sverker. När jag svarade ja på det sa hon att hon tyckte om det jag skriver.Kul.

 

Skicka en kommentar

<< Home