Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

måndag, maj 12, 2008

Att vara attraktiv


Jag tycker att Svensk Golf under våren har varit överfull av annonser om golfklubbor. Ibland har tidningen bestått av bara annonser eller med möjligen väldigt lite redaktionell text. Detta har gjort att jag har känt mig som jag tillhör en attraktiv grupp för klubbfabrikanter. Alla vill sälja till mig. Just jag behöver absolut nya klubbor för att kunna slå lite längre. Och visst är det smickrande.
Men så i ett nummer var det ett frågeformulär som gick ut på vad man egentligen ville med sin golf. Det där fyllde jag i och fick svaret att jag var mer eller mindre drömmen för en golftpro. Jag var förstås lurad men på ett ganska raffinerat sätt. Jag har en kamrat som alltid har svarat sin fru när hon har velat ha en ny klubba att hon skall ta en lektion i stället för det ger mycket mer.

Men hur som helst så anmälde jag mig till Jannes 3 dagars kurs och i dag har det varit upprop i golfskolan. Jag har bestämt mig jag vill lämna mitt hcpträsk som jag har varit i ett tag och skall försöka att bli bättre.

I dag har vi tränat, cheep, put och sving med järnklubbor . Det har varit en bra dag. Janne har gjort lite förändringar här och där i mitt grepp och det har nästan genast känts bättre och jag skall bli bättre det har jag bestämt.

I morgon skall det bland annat bli träning med träklubbor och pitch. Det blir spännande.