Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

onsdag, september 02, 2009

Headcovern- ett skydd eller en reklamplats ?


Det låter som om headcover är ett skydd men jag är inte säker på det.Är det inte underligt att ett klubbskaft som får utstå mycket i svingen och som ser ut som en spänd pilbåge ibland inte tål en stöt i bagen? Nu skall man ha cover även till puttern. Vad jag förstår är putterbladet gjort av stål i god kvalite och borde tåla en stöt i bagen den också.

En kvinnlig bloggkonkurrent skrev att hon vill att även headcovern skall matcha hennes kläder.
Helst skulle hon villa ha en cover till puttern som det stod Birdi Girl på.

Jag tror att klubbtillverkaren vill använda covern som en reklamplats och att nyttan med covern är liten. Men vi golfare är lite förtjusta i fina grejer och tar gärna emot allt som hör till de nya klubborna.

Läs gärna mer om min konkurrent på http://golfers.blogg.se/2007/february/

3 Comments:

At 15 september, 2009 11:36, Anonymous Inger Bergkvist said...

ang headcovers önskar jag att de plockas av under rundan.Det skulle om något vara tidsbesparande.
Många ggr väntar man medan de ska på och av.Bättre att kunna gå direkt när man slagit ut.
Inger Bergkvist

 
At 15 september, 2009 11:36, Anonymous Inger Bergkvist said...

ang headcovers önskar jag att de plockas av under rundan.Det skulle om något vara tidsbesparande.
Många ggr väntar man medan de ska på och av.Bättre att kunna gå direkt när man slagit ut.
Inger Bergkvist

 
At 15 september, 2009 21:12, Blogger Sverker said...

Ja det skulle säkert spara mycket tid

 

Skicka en kommentar

<< Home