Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

tisdag, juni 30, 2009

Golfbanan - en arbetsplats

På en av golfbanorna som jag spelar på nu i norra Småland tycker jag att det arbetas för mycket under tiden som många spelar. I första hand klipps det givetvis och ibland kan man ha tre stycken klippare omkring sig. Ingen förare har någon tanke på att stänga av sin maskin medan jag skall slå utan de ställer sig bredvid mig med motorn på och väntar på mitt slag. Möjligen lyfter man upp klippaggregatet så att maskinen skall väsnas mindre.

Dessutom pipluftas greenerna med en maskin som inte är precis ljudlös. I den här värmen som vi har fått nu vattnas också greenerna på dagtid. Jag är inte säker på att det ens är så bra att göra detta i värmen. Men det förstår säkert andra bättre än vad jag gör.
Jag tycker att det känns mer som att jag är på en arbetsplats än på en golfbana.

Min önskan är givetvis att arbetat på banan sker så tidigt på morgnarna så att arbetet är i stort sett klart när golfarna kommer. Ett sätt att klara av arbetet effektivare är kanske klipptågen som det har pratats mycket om men som jag aldrig har sett på någon bana.

Självklart är det viktigt att både spelare och banarbetare visar respekt för varandra och att alla försöker att underlätta för varandra.