Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

torsdag, juni 04, 2009

Touren vänder norrut

Mariestads golfklubb på ett överexponerat kort
Efter tre dagars spel i Torreby och Skaftö började touren att närma sig sitt slut. När vi hade spelat färdigt på lördagen i Torreby åkte vi till Mariestad. Anledningen till detta var att Mariestad låg mitt emellan Eskilstuna och Uddevalla. Där hade vi bokat ett golfpaket med logi och spel på Mariestads golfbana. Jag hade aldrig varit i Mariestad tidigare så det var roligt att komma dit. Lördagskvällen tillbringade vi på en liten restaurang nere i hamnnen.

Det var ju ett litet lustigt sätt att välja bana på det här tyckte jag och mina förväntningar var inte stora när vi komma till banan. Men jag blev genast mycket positivt överraskad. Mariestad visade sig vara en fantastiskt trevlig parkbana med många långa fina hål. Banan var i utmärkt skick. Det blir tummen upp för hela anläggningen och det är bana som jag gärna rekommenderar.

Vid banan hade många parkerat sina husbilar och bakom träden där bilarna stod kunna man skymta Vänern.