Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

onsdag, maj 13, 2009

Jag har botat min slice

Jag har haft slice ganska länge till och från utan att riktigt få något grepp om vad jag skall göra åt det. Nu gick jag in på golf.se och golfskolan och där fanns en instruktionsfilm med Jenney Hagman bland annat om hur man botar sin slice.
Det var inte så svårt . Tänk på att klubbhuvudet inte få vara öppet i svingen och det åtgärdar du bäst med att ta lite starkare grepp så att du ser båda knogarna när du greppar. Bollen placerar du långt fram i höjd med vänster klack nästan. Sedan är det bara att vrida upp ordentligt och slå igenom slaget. Låter lätt eller hur?

Det finns faktiskt många bra instruktionsfilmer på golf.se testa själv

2 Comments:

At 16 maj, 2009 21:17, Anonymous Anonym said...

Annars har vi 2 ytterst kompetenta pro på klubben som finns där som service för oss medlemmar. Quickfixen på golf.se är inte att rekommendera... alla har vi olika förutsättningar och orsaker till denna förhatliga slice.

 
At 18 maj, 2009 10:28, Anonymous Anonym said...

"Bollen placerar du långt fram i höjd med vänster klack nästan"

Ingen bollplacering jag skulle rekommendera om jag hade problem med slice. Ok, slicen försvinner nog men det uppstår säkerligen andra problem om man börjar mixtra med en sådan konstig bollplacering...

 

Skicka en kommentar

<< Home