Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

söndag, december 28, 2008

Julbord på Löfgård




Några dagar före jul bjöds det på julbord på Sundbyholm. Det var klubben som bjöd styrelsen och medlemmar som arbetar i olika kommittéer. Dessutom passade bolaget på att bjuda sina anställda. Tack så mycket.
Julbordet smakade mycket hemlagat. Köttbullarna till exempel smakade lite extra hemrullade helt befriade från extra bindningsmedlel och soja proteiner. Det är roligt att konstatera att ägghalvorna på något sätt alltid intar en given plats på varje julbord så även på Löfgård.

På en annan plats i Eskilstuna har jag i helgen varit ute och promenerat förbi en golfbana som har ambitionen att ha banan öppen året runt men med vintergreener. Men förmodligen är det för lite snö för att hålla banan öppen nu eftersom den är avstängd.

Tankarna går givetvis till öppningen av vår bana. Själv hoppas jag att det inte kommer mer snö den här säsongen. Då borde ju banan också kunna öppna hyfsat tidigt. Men svaret på detta är ju som vanligt på diskussionssidan att det beror på vädret och det tycker jag är rätt.

Nu är det dags för min blogg att gå in i viloläge eftersom golfsäsongen har varit slut länge och det inte finns så mycket att skriva om så här års. Jag tackar för alla besök på bloggen den här säsongen som uppgår till nästan 6 000.

Framåt vårkanten har jag planer på att återkomma om det inte händer något speciellt dessförinnan.

1 Comments:

At 05 januari, 2009 12:57, Anonymous Anonym said...

Det såg gott och trevligt ut. Bra uppdatering om banan utveckling.

 

Skicka en kommentar

<< Home