Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

söndag, oktober 26, 2008

Banarbetarnas dag

Jag tänkte att vi kanske skulle kunna instifta banarbetarnas dag. Det skulle vara en dag då både spelare och banarbetare skulle vara extra vänliga och trevliga mot varandra. En dag då alla skulle visa respekt för varandra.
I bland får jag en känsla att spelare och banarbetare tänker helt annorlunda. Kanske så att man tycker att den andre är i vägen eller något liknande.

För några dagar sedan var vi 4 stycken på en av banorna i kommunen. Vi stod på tee och någon hade redan slagit ut och övriga väntade på sin tur att slå ut. Då kom det en kille med en traktor och på släpet hade han en klippare som han lyfte av och genast började klippa teen med. När jag försynt undrade om han möjligen kunde vänta några minuter till dess vi hade slagit ut förklarade han för mig att han faktiskr hade ett arbete att sköta och att han skulle se till att det var fint på banan. Ni däremot sa han är ju här på er fritid. Ja vad säger man ?

Vid ett annat tillfälle när jag skulle slå över ett långt vattenhinder ställde en tjej upp sin traktor med motorn på. Jag fick be henne fyra gånger att stänga av motorn innan hon till slut gjorde som jag ville. Först sa hon att vi gör inte så på den här banan.

Givetvis finns det också många exempel på väldigt tillmötesgående banarbetare också.
Men varför inte banarbetarnas dag. En dag för eftertanke och mycket vänlighet.