Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

söndag, augusti 31, 2008

Värsta SJ stuket i Söderköpings gk


Det börjar bli höst och därmed dags för att stänga sommarstugan för säsongen. Så i helgen var jag nere i stugan som ligger i norra Småland för att bomma igen. Jag tänkte att det kunde vara trevligt att samtidigt passa på att spela lite golf. Sagt men inte så lätt gjort. På lördagen var det fullbokat överallt och på söndagen var det tävling på många banor och första lediga tid var vid 2 - 3 tiden.
Till och med att jag ringde till Söderköpings gk för att boka tid och det var ju en upplevelse. Första frågade en telefonsvarare efter mitt golfid och när jag hade sagt det fick jag alternativ att välja. Jag valde 1 för att boka tid och rösten frågade när jag ville spela.Vid 12 tiden sa jag och rösten svarade att första lediga tid var 14:05 ville jag ha den så skulle jag säga boka. Men jag sa senare och fick då ytterliga förslag på tid. Men jag avbröt bokningen där.

Men ganska festligt. Förmodligen kan man ringa dygnet runt och boka tid genom den automatiska telefonsvararen och klubbens personal får ägna sig åt att ta hand spelarna i stället.