Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

måndag, september 22, 2008

Det skall vara lätthittat

För ett tag sedan var jag och några kamrater i väg och spelade på ett par banor. Vi var inte alls belåtna med ruffarna som vi tyckte var alldeles för högt klippta. Det hände gång på gång att vi var säkra på var våra bollar hamnade. Men när vi kom fram hittade vi inte bollarna på grund av att ruffarna var för höga. Hittade vi bollarna så var det jättesvårt att ta sig ut. Inte alls bra.Ruffar skall vara lätta att hitta i och hyfsat lätta att ta sig ur.

Jag gick med ett par nya medlemmar i Sundbyholm och vi var helt överens om att ruffarna på Sundbyholm har bra höjd. Min nya kamrai sa till och med att han tyckte att de var kontinentala.

Över huvud taget så är det nu bra klippt. Det är rent och snyggt och ser prydligt ut. Men jag har lagt märke till att det är en hel del bollar som hamnar i diket på 5:an till höger strax efter tee. Där skulle vi kunna rensa upp diket tycker jag