Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

söndag, april 19, 2009

ANFI Tauro Golf



För ett par veckor sedan var jag på semester på gran canaria. Det var inte någon golfresa men eftersom jag hade läst att det skulle finnas en golfbana i närhet av byn, Puerto Mogan, som vi bodde i så tog jag givetvis med mig golfklubborna. Det kunde ju bli tungt att bo i närheten av en fin golfbana och inte ha grejerna med sig.

Reklamen utlovade " One of the most spectacular golf courses in Spain " jo jag tackar jag. Det lät ju perfekt . Det visade sig vara lätt att få golftid. Sedan var det ju bara att ta taxi till banan och slå ut. Sagt och gjort. Det såg kuperat ut så vi hyrde en golfbil. Det var tur för banan var mer eller mindre inspräng i ett berg och var mycket kuperad. Det var ingen särskild vacker bana utan det kändes mer som att vara i Disneyland och spela. Man skall nog inte våldta naturen för att till varje pris bygga en bana för att tursisterna vill spela golf.

Vi var belåtna efter en runda. Bilden högst upp varnar för ett brant stup vid skylten på en tee och avspärrningen med repet någon centimeter över marken var inte mycket att hurra för.

Nej det måste finnas bättre banor på gran canaria.

3 Comments:

At 08 juni, 2009 10:10, Anonymous Anonym said...

Du låter inte imponerad av banan
annars vad jag vet så lovordar de flesta Tauro vad var ditt resultat?

 
At 08 juni, 2009 22:23, Blogger Sverker said...

Resultat har jag glömt men visst kan det vara så att jag inte spelade så bra och därför inte tyckte att banan var så märkvärdig. Det var väl så du menade ?

 
At 03 mars, 2010 11:08, Anonymous Anonym said...

Köpte billiga golfbollar från www.floridabollar.se det var kanon!

 

Skicka en kommentar

<< Home