Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

lördag, juli 11, 2009

På kurs med Anders


I dag har jag varit på kurs med Anders Juhlin i närspel. Det är väl bara att konstatera att det var en hel del saker som jag trodde att jag kunde och en hel del som jag aldrig har kunnat. Vi tränade putt,chipp, pitch och bunkerslag. Genomgående skulle händerna och klubben bilda ett litet eller stort y. Fötterna skulle i samtliga slag stå på en rak linje. Tyngden skulle antingen vara jämt fördelad på båda fötterna eller vara på den vänstra foten.

Jag har alltid chippat med sjuan. Nu var det slut med det och det blev istället träning med åttan, pitchen och till och med hybriden som jag bara har läst om att man kan chippa med. Men den
gick långt. Testa själv om du inte redan chippar med hybriden . Mycket intressant. Att pitcha från djup gräs och in på greenen var en mycket nyttig övning.

I morgon fortsätter vi med långa slag. Blir spännande att se vad Anders har för nya tips att komma med.

Hann du inte med att hoppa på tåget den här gången så kan du vara lugn.Det det fler tillfällen för den intresserade.