Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

lördag, september 01, 2007

Tee skall vara platt


Jag tycker inte om när teena lutar hit och dit. För mig är det självklart att teen skall vara platt . Men det känns som om jag är ensam om det önskemålet för jag kommer inte i håg om jag i Sverige har spelat på någon bana där alla teena har varit platta. Jag tycker att det är naturligt att man funderar var på teen man skall pegga upp och det skall givetvis bero på hur hålet ser ut.


Nu är det tvärtom så att jag försöker hitta den plattast platsen på tee för att pegga upp.

Det är mycket snack om hur snabba greenerna är men jag hör nästan aldrig någon säga att den banan ärbra för teena är så välvårdade. Det känns som om teena inte är lika sexiga som greenerna på något sätt.


Vad jag kan förstå så skall det inte vara så svårt att fixa till så att teena blir bra. Det är kanske bara lite god vilja som behövs. Det vore kul om Sundbyholm kunde fixa de finaste teena.