Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

tisdag, september 11, 2007

Förbjudet att gå på frostiga greener

Jag tycker att språket ofta krånglas till på skyltar. Beträdas är ju ett ålderdomligt ord som aldrig används i dag. Men det är konstigt nog väldigt vanligt på golfbanor och speciellt så här års.
När jag var barn vill jag minnas att det ofta stod skyltar framför gräsmattor på vilka det stod. Gräsmattan får ej beträdas. Det är möjligt attt sådana skyltar fortfarande finns.

Men jag kommer tydligt i håg att när jag bodde i Åkeshov i Stockholm fanns det en skylt på en gräsmatta. På den stod det gå gärna på gräsmattan. Först trodde jag att jag hade läst fel men det hade jag inte. Jag kommer ihåg att det lät väldigt trevligt på något vis.
Skyltar handlar ju mest om förbud annars.

Men nu till saken. Varför får jag inte gå på en green när det är frost. Inte vet jag. Någon har lite diffust försökt att förklara att går jag på en green när det är frost så böjs gräset ner och kan sedan inte resa sig igen. Det skulle ju betyda att greenen skulle bli ojämn och det är ju inte bra.

Men någon av läsarna kanske kan förklara förbudet?

1 Comments:

At 14 september, 2007 15:46, Anonymous Anonym said...

Man kanske halkar lätt när det är frost ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home