Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

söndag, december 20, 2009

Belek



I slutet av november tog jag en runda till Turkiet och spelade golf i Belek. Det var en mycket fin anläggning. Bra hotell och fina och välskötta banor. I Belek har det på kort tid byggts 14 banor som ligger mycket nära varandra. Vi bodde på hotell Kaya och spelade de flesta gångerna på hotellets bana Kaya Eagle. Den betraktas som en medelsvår bana. Det var långa hål av parkkaratär med rejäla vattenhinder. Med pinjerträd kring banan slipper man jobbiga ruffar.

Men vi gjorde också utflykt till Tat golfklubb som låg på 10 minuters avstånd med buss. Den banan var ännu finare. Mer utmanande och vackrare. Bilden ovan med de 2 killarna är tagen i klubbhuset som också var mycket fint.

De flesta hotellen i området har fyra eller fem stjärnor och erbjuder all inclusive. Men nu skall det byggas ännu ett hotell i området och det kommer att bli sjustjärnigt. Jag undrar vad man får för de två sista stjärnorna?
Vädret var perfekt med temperatur mellan 22 -24 grader och med klarblå himmel varje dag och sol. Temperaturen i vattnet var densamma som i luften så det gick ju inte att motstå ett dopp i havet efter golfen.
Jag förstår mycket väl att Belek har seglat upp som svenskarnas golfmål nummer ett och jag återvänder gärna dit.

2 Comments:

At 29 december, 2009 12:43, Anonymous Anonym said...

Synd att du missade de bästa banorna i Belek (Carya och Sueno)
Gott nytt År!
Jonas

 
At 03 januari, 2010 18:46, Blogger Sverker said...

Jag har hört sedan jag kom hem från en annan kamrat att Sueno är en väldigt fin anläggning. Det är tydligen bara att ta hissen ner på hotellet så är man ute på första tee.

 

Skicka en kommentar

<< Home