Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

måndag, juli 23, 2007

Stora och lilla Pinan

Utsikten från green till tee

Vi har väl alla våra hål som vi har svårt för. Hål som jag vet på förhand eller oroar mig för att här kommer det gå åt pipsvängen. Resultatet blir ju också precis det som jag har befarat och det är säkert därför som det blir som det blir. Det gäller som alltid att tänka positivt istället.

I sommar har jag spelat en hel del på Tranås Golfklubb och här har jag ett hål som jag har svårt för. Det är ett korthål på drygt 150 meter och det betyder att bollen måste flyga 150 meter över vatten för att landa direkt på greenen. Inte nog med detta tee är inte platt utan lutar alltid kraftigt. Men det är väl bara för att göra pinan större. Jag tycker tee alltid skall vara platt men det är sällan som det är på det sättet. Varför förstår jag inte.

Ibland har jag lite tur här för även om bollen hamnar i vattnet händer det att den studsar upp på land då och då. Det är precis som när jag var barn och kastade smörgås. Snacka om att gå på vattnet. Festligt

Jag har en kamrat som är ganska rolig när han kommer till det här hålet som är nummer 15 så tar han upp en rangeboll som han stulit och slår ut med. För han vet ju att han kommer att slå i vattnet. Gör man på det sättet har han bestämt sig för att bollen skall gå i vattnet. Så hans kommentar jag visste att det skulle bli så här känns helt onödig.

På Mälarbaden hål 8 har jag en liten pina. Det händer att jag tittat upp på det hålet när jag slår ut och då går bollen givetvis i vattnet. Åttan är det hålet som ligger på en liten ö.

Men sedan finns det ju också hål där jag vet att jag kommer att få ett bra utslag och det är väl därför det alltid blir bra där. Hur är det med dig känner du igen dig?

1 Comments:

At 25 juli, 2007 14:38, Anonymous Anonym said...

Psykologin kring slaget har stort inflytande för hur utslaget blir. Svårt att tänka positivt när man har dåliga erfarenheter från vissa hål.

 

Skicka en kommentar

<< Home