Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

torsdag, juli 19, 2007

Semestern är slut


Jag som hade tidig semester har nu återvänt från norra Småland och södra Östergötland. Du har säkert sett på tv hur som det har regnat där. Golfbanorna har i alla fall stått emot regnet jättebra och så vitt jag vet har banorna bara hållit stängt på grund av regnet någon enstaka dag.


En dag var det tävling på Tranås Golfklubb och då hade arrangörerna markerat den helt vattenfyllda bunkern som mark under arbetet. Jag som inte är någon större expert på regelverket tycker att det var helt onödigt för är bunkern helt fylld med vatten måste det rimligen var tillåtet att droppa utanför? En annan sak är ju om bunkern bara delvis är fylld med vatten så skall jag ju droppa i bunkern eller hur ?

2 Comments:

At 20 juli, 2007 15:09, Anonymous Anonym said...

Det måste absolut vara tillåtet att droppa utanför.

 
At 23 juli, 2007 22:27, Blogger Sverker said...

Jag förstår att du menar att det är tillåtet att droppa utanför bunkern även om pinnarna som markerar mark under arbete inte hade funnits

 

Skicka en kommentar

<< Home