Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

söndag, april 22, 2007

Städat och klart


Förra helgen hade många samlats i vanlig ordning för att städa banan och göra den klar för spel. I och för sig har ju banan varit öppen ett tag men nu känns det som om det är mer på allvar när banan blir städad och fin.Vädret var jättefint och stämningen var på topp. Många kända namn var på plats Jan Jademark med hustru Rosemarie, Inger Bergkvist med syster Eivor, Sune Åberg med hustru och Rein Tael för att nämna några. Jonas åkte runt och serverade kaffe och baguette. Det var uppskattat. Det hör ju liksom till att man skall ut och städa banan på våren. Det är ju också ett sätt att göra en insats för klubben. Men det är ju också roligt att träffa golfkamrater. Efter städningen kunde jag kvittera ut 200 kr av Lena i kassan. Men i år frågade hon inte om jag skulle köpa Sörmlandskortet. Annars var allt som vanligt Det känns tryggt när allt är som vanligt. Själv städade jag hål 10 där jag för övrigt är hålvärd. Många pratade i positiva ordalag om teen på fjärde som håller på att byggas om. I första hand är det meningen att teen skall bli säkrare. Det händer då och då att bollar kommer in på teen från 3an när det är någon som slår långt men inte så rakt. Men det skall det bli slut med det nu.
Till sist en liten vädjan jag har stora tekniska problem att få kontakt med min blogg från min egen dator. Det kanske finns någon som kan hjälpa mig. Mitt tel 132075

1 Comments:

At 04 maj, 2007 15:18, Anonymous Anonym said...

Jag kan hjälpa dig med din dator och din blogg. Jag är van. Hälsningar Mirre

 

Skicka en kommentar

<< Home