Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

söndag, juni 10, 2007

Regelverket

Det känns som vårt regelverk inte är anpassat till vanligt sällskapsspel utan till tävlingsspel. Samtidigt måste den som skall ta grönt kort kunna reglerna som gäller för tävling för att få gå ut på banan oavsett om vederbörande tänker börja tävla eller ej. Hur logiskt och praktiskt är det ?

När jag skrev om att jag vill att vi skall släppa igenom varandra för att spelet skall flyta bättre hade jag svårt att hitta den tillämpliga regeln trots att jag letade både i innehållsförteckningen och i registret. Jag sökte på leta och släppa igenom och tid. Men inget hittade jag under de sökorden. Till slut fick jag ringa min kamrat BM som hjälpte mig. Han hittade vad jag sökte under förlorad boll på sidan 20 i regelhäftet. Detta betyder ju att man inte har så stor glädje av varken register eller innehållsförteckning. Man får helt enkel sätta sig och läsa direkt i reglerna. Det borde gå att förbättra sökvägarna.