Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

torsdag, juni 15, 2006

Gör tjejbollar !

I går spelade jag företagsgolf.Det var trevligt men varmt.
Eftersom jag arbetar på det arrangerande företaget har jag också möjlighet att påverka upplägget.
Som bekant är det mycket traditioner i golf och lite nytänkande. Det traditionella när man sätter ihop bollarna är ju att det skall vara en låghandikappad, en höghandikappad samt två stycken med ett handikapp där i mellan.

Ofta finns det några damer med också och de brukar man sprida ut en och en i bollarna.

Jag gör annorlunda och parar ihop dem som jag tror kommer att trivas ihop och bryr mig inte om vad de har för handikapp. Men jag försöker se till så att det inte bara blir höghandikappade i en boll. Jag tror inte bollarna går fortare om man fördelar spelarna på traditionellt sätt. Vad är viktigast att man har trevligt i bollen eller tävlingmomentet ?

Tjejerna får gå i bollar med bara tjejer så långt det är möjligt. Detta har blivit mycket uppskattat av damerna. I går var det till och med en karl som sa att han tyckte att det var bra med tjejbollar.

Det damerna hatar är att gå med karlar som ständigt glömmer bort att kvinnorna i bollen också skall slå och detta skapar stress för damerna.