Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

torsdag, maj 18, 2006

Nu är det dags !

Att ta bladet ur munnen, att gå från ord till handling, att förklara krig mot alla kastade fimpar, snuspåsar, flaskor, burkar och papper.

Många i styrelsen i styrelsen har redan anmält sig till att bli hålvärd. Yvonne nr 18, Peder nr 5, Pava nr 4,Ted nr 13 och Sverker nr 10. Det finns många fina hål kvar. Så du kan också bli hålvärd. Det är bara att gå in på comments nedan och anmäla sig.

Så ett litet tips från husläkaren. Jag har gått omkring och trott att jag har varit förkyld eftersom jag har snorat och snytit mig i en veckas tid. Då fick jag ett tips att jag skulle gå till apoteket och köpa medicin mot pollenallergi. Sagt och gjort så fick det bli. Jag gick och köpte en liten förpackning Zyrlex för 75 kr. Simsalabim och så var jag frisk.

2 Comments:

At 22 maj, 2006 22:44, Blogger Sverker said...

Att vara hålvärd innebär att du skall se till att det är ordning och reda på hela hålet från tee till green. Du gör ungefär som tidigare och plockar bland annat upp skräp.Hoppas att vill välja ett hål som du blir värd för. En del klubbar kallar det hålchef.

 
At 23 maj, 2006 20:07, Anonymous Anonym said...

Att vara hålvärd innebär också att tipsa Bankommittén om vissa förbättringar på "sitt" hål.
Det kan handla om kantskärning, ruffarna, etc. Det är också bra om hålvärden lagar missade nedslagmärken på greenen.

 

Skicka en kommentar

<< Home