Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

onsdag, maj 10, 2006

Håll rent och fint på banan !

Det klagas på att banan är skräpig efter helgen med cigarettfimpar och portionssnus över hela banan. Sannolikt är det vi medlemmar som inte förstår bättre än att vi skräpar ner på det här viset. Skärpning om jag får be.

SJälv spelade jag på några andra banor förra veckan. Där hade man gjort så att teekulorna var halva och dessa användes till att lägga avslagna peggar, snuspåsar och fimapar i. Vi skulle kunna göra likadant.

7 Comments:

At 12 maj, 2006 19:03, Anonymous Anonym said...

Jag håller inte riktigt med dig. Det finns papperskorgar på varje hål det är inte det som är problemet. Problemet är att folk är för slöa

 
At 12 maj, 2006 21:20, Anonymous Anonym said...

Jag föreslår att det poängteras vid kansliet och första tee att vi på Sundbyholms golfbana värnar om miljön: Det du använder dig på banan är bara din golfboll, övrigt kastar du i papperskorgen!!

 
At 14 maj, 2006 18:42, Anonymous Anonym said...

Ja det kan kanske vara på sin plats med en påminnelse i kansliet, just eftersom folk är slöa... det som är skrämmande är det faktum att det är våra egna medlemmar som grisar ned och dessutom uppenbarligen skiter i att laga nedslagsmärket efter sig. SKANDAL!!!

 
At 16 maj, 2006 10:52, Anonymous Anonym said...

Hej!
Jag lade märke till nyplanterade blommor i krukor när jag kom till bana i helgen. Dessa måste vattnas. Förra året led jag med vissnande blommor. Lägg ut ansvaret på någon eller några. Antingen skötta växter eller inga alls.
Vän av vård

 
At 16 maj, 2006 17:11, Anonymous Anonym said...

Hej Vän av vård!
Kanske kan du vattna blommorna...
ju fler vi är som drar vårt strå till stacken ju finare golfbana. Jag lovar att laga minst fyra nedslagsmärken utöver mitt när jag är ute eftersom vissa tydligen har svåra ryggproblem... jag lider med dessa buckliga greener
Vän av ordning

 
At 17 maj, 2006 00:25, Anonymous Anonym said...

Problemet är ju brist på organisation, inför, som många klubbar gjort, hålvärdar på varje hål med ansvar att hålla snyggt och ordning på varje hål

 
At 17 maj, 2006 16:01, Anonymous Anonym said...

Visst är det bra med hålvärdar, men ska inte vuxna människor ta eget ansvar?? Hur det än vrids och vänds på detta problem kvarstår problemet att folk är otroligt lata. Det får vara slut med bortförklaringar!! Det är inte svårare än att det du tar med dig ut på banan följer med in!!! och har du sådana ryggproblem att du inte kan laga nedslagsmäket så bör du tänka på att ägna dig åt något annat än golf. BASTA!

 

Skicka en kommentar

<< Home