Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

tisdag, maj 23, 2006

Är det verkligen sant ?

Jag tror faktiskt att Sundbyholms greener är bäst i Sörmland för tillfället. Själv har jag spelat på Eskilstuna och Mälarbaden vilka båda har dåliga greener och fairways.Jag har hört att Strands greener är en katastrof. Dåliga greener sägs det att även Gripsholm, Strängnäs, Södertälje, Torshälla och Kallfors har. Däremot är greenerna tydligen fina i Åda och Jönåker.
Den här vintern har varit hård mot golfanläggningarna och i synnerhet mot äldre banor.
Det är ju aldrig roligt att åka till en bana och betala greenfee för att sedan upptäcka att greenerna är dåliga.

Gå gärna in under comments nedan och berätta hur greenerna är där du har spelat.

1 Comments:

At 23 maj, 2006 23:11, Anonymous Anonym said...

Jag håller med om att greenerna på Sundbyholm är fina för denna årstid. Har själv spelat på några andra banor och de kan inte mäta sig med de geener som jag mötte på Sundbyholms golfbana. Grattis till den duktiga banpersonalen.

 

Skicka en kommentar

<< Home