Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

söndag, maj 29, 2011

Greenfee taggar

Häromdagen ställde jag till lite oreda i receptionen på en golfklubb. Jag råkade ta min kamrats tag. Numret på tagen måste nämligen vara detsamma som jag fått i liggaren när jag skrev in mig.
Taggen skall enligt texten på den fästas väl synlig på bagen. Jag vet ingen annan plats där man måste gå omkring med kvittot synligt hela tiden. Det borde väl räcka med att man visar upp kvittot vid kontroll. Jag tycker att taggarna är onödiga och borde tas bort av alla klubbar. Detsamma gäller liggaren som man skriver in sig i. Vill man ha statistik och koll på vilka som har gästat klubben borde detta gå att få från Gitsystemet.