Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

tisdag, december 21, 2010

Hurghada






Så här års brukar vi golfare längta bort. Vill man vara säker på att få spela på bra banor och få fint väder är Egypten ett säkert kort. Jag tog en tur till Hurgahada för ett par veckor sedan. Temperaturen låg mellan 27-32 grader men det var skönt.

Hurghada ligger vid Röda Havet och erbjuder även goda möjligheter till bad och snorkling. Banan var fin och välskött. Det var kanske inte så konstigt när det arbetade 36 man på banan för att hålla den i skick. Men när de arbetade har jag inte en aning om för de syntes aldrig till. Men de var väl uppe tidigt kan jag förstå.

Gräset var förstås av typen Bermuda som innebär att det var strävt och extremt svår puttat. Jag var tydligen dålig att hålla ordning på om det var med eller motgräs när jag puttade. Det är tydligen viktigt och har att göra med åt vilket håll havet ligger har det sagts mig. Min tröst var att pron som var på plats tyckte också att det var svår puttat.

På plats fanns som omtyckt golfvärdinna Lotta W från Sundbyholm.

Det var i vanlig ordning en bra resa som Golf Plaisir hade ordnat.