Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

lördag, augusti 07, 2010

Lite snack i bollen

I förra veckan spelade jag på min sommarbana i norra Småland. Av en tillfällighet fick jag sällskap med min gamle kamrat Ö och hans kompis kommunalrådet AW som förresten är bror till en mycket känd tennisspelare. Båda var gamla bandyspelare och slog mycket långt.

Men under 4 timmar hinner man också prata en hel del. Kommunalrådet pratade en hel del om integrationen av invandrare och problemen med detta. Min vän Ö berättade att han hade varit i Sydafrika ett par gånger och spelat golf och det var ett resmål som han verkligen kunde rekommendera. Man kunde hyra en lägenhet vid havet i 2 veckor för 6 000 kr som man kunde boka själv. Att äta äta på restaurang var mycket billigt och gott. En flaska vin kostade 40 kr till exempel. Det var egentligen bara att boka en flygstol och så kunde man fixa resten på egen hand inklusive utflykter och Ö kunde hjälpa till med allt.

Det finns gott om fina golfbanor i Sydafrika och greenfeen ligger kring 300 kr. Vädret är ungefär som här. Låter nice.

Några dagar senare blev vi 2 i en boll. Det var jag och den ryske bandytränaren Oleg Piotr. Han hade mycket som han ville tala med mig om. Han hade bott i Sverige i 10 år och talade bra svenska. Nu vet jag ungefär allt om livet i Uralbergen, löner för hjärnkirurger och hur mycket snö det kommer i Ryssland på vintern.

Man behöver ju inte spela med samma kompisar jämt. Nya kamrater i bollen kan ha mycket att ge.


o