Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

tisdag, juni 29, 2010

Evighetspeggen

Den nya typen av peggar som i bland kallas evighetspeggen eller longliving peg är en bra idé. Man behöver till exempel bara ha med sig en peg i fickan och man peggar alltid med samma höjd. Men kvalitén på peggen är alldeles för dålig. Peggarna på bilden är tillverkade av Landsteds Golf ab i Uppsala. När jag tar kontakt med företaget och föreslår att kvalitén måste förbättras får jag till svar att ingen annan har klagat och det är säkert sant. Sista gången jag klagade fick jag en ny peg och den höll exakt 11 hål vilket är lika mycket som 11 slag mot peggen. Ibland är underbart väldigt kort och i det här fallet alldeles för kort.
Företaget som tillverkar peggen säger att en del peggar är limmade och att en del är olimmade och jag har tydligen köpt båda sorterna men kvalitén är tyvärr lika dålig.
Men eftersom jag tycker idén är bra så ställer jag gärna upp och hjälper till att prov ut nya modeller.