Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

onsdag, juni 02, 2010

Banan putsas



I dag i det vackra vädret gick jag några hål på Sundbyholm. Synd bara att inte fler passade på att njuta av det vackra vädret. Jag kan berätta att även fåglarna trivdes med sin tillvaro. Göken gol för fullt och första gången fick jag uppleva att en gök flög rakt över huvudet på mig medan han gol för full hals. Det var kul.
Nere vid den lilla dammen på åttonde hålet var det full aktivitet. Vassen togs bort och kanten till dammen putsades. Fyra banarbetare var i gång för fullt.

Även greenkeppern Peter Sandberg dök upp och han berättade att personalen nu hade ökats med två personer. Så nu fanns det inget som hindrade att banan skulle kunna bli hur fin som helst.
Greenerna börjar nu att bli riktigt skapliga. Det är rensat i bunkrarna och ner klippt kring greenerna.Men för min del får gärna ruffen bli ännu kortare