Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

söndag, oktober 10, 2010

Säsongen går mot sitt slut



I går förmiddag var det jättemycket folk som passade på att kanske spela en sista runda för säsongen. Det var framförallt mycket killgäng son var ute och det tog jättelång tid att spela. I restaurangen var det glada miner eftersom det var mycket greenfeegäster och det var god försäljning av pilsner och jäger. Jag vet inte om det hade något samband med att de som spelade från vitt ofta servade 2 gånger?

I shopen skyltas det nu med vinterhandskar för golf av en sort som är ny för mig. Den här modellen av vantar har jag knappt sett sedan jag var barn. Men nu har Titleist tagit upp den så då måste den ju vara bra.

På måndag är det slut med bokade tider på Sundbyholm och skyltarna med att man inte får gå greenerna när det är frost börjar dyka upp. Men varför skriver man så gammal svenska som beträda som inte används i något annat sammanhang?

För egen del drar jag ner på bloggandet nu och återkommer bara om det är något speciellt som jag tycker att jag kan skriva om. Tack alla som har läst det som har skrivit den här säsongen.