Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

söndag, april 10, 2011

En tur till Belek



För en månad sedan var jag en tur till Belek i Turkiet. Bodde på fina Pappillon Hotel och spelade på Montgomery. Bar hotell och jättefin bana men inte så lätt. Vädret var lite sisådär med kalla morgnar men sedan blev det bättre och riktigt fint och soligt på dagarna. Det kändes som om det var lite för tidigt på säsongen. Shortsen som jag hade med mig hade jag ingen användning för.
Eftersom det inte gick att åka till Egypten och Tunisien så blev det trångt i Belek trots att det ligger 20 banor bredvid varandra på rad. I Efterhand fick vi veta att resan var extrainsatt för att ta emot mer golfare än som var planerat från början. För att undvika trängsel på banan så fick de som gick i första bollen åka med bussen som gick kl 06:00 från hotellet. Det betydde att de var tvungna att gå upp kl 5 och då var det fortfarande mörkt ute. Vi lyckades att tjata till oss en timmas senare avfärd men det blev ändå tidigt för att vara på semester.
Jag har tidigare varit i Belek och då har det inte varit tal om så här tidiga starttider. Belek är utan tvekan ett bra resmål när det är lite mer säsong. Men nu blev intrycket från resan lite sådär. Resmålen i Egypten och Tunisien måste öppnas för att man skall kunna åka till Belek igen.