Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

söndag, oktober 14, 2007

Dags för vintervila för bloggen





Golfsäsongen går nu mot sitt slut tyvärr samtidigt tänker jag passa på att vila mig lite från bloggandet till dess säsongen börjar igen. men det kan ju tänkas att det dyker upp något intressant att skriva om och då kommer jag givetvis att göra det.


Jag kan nu konstatera att antalet besök på den här sidan på två säsonger uppgår till lite drygt

9 800 st. Helt ok tycker jag.


För Sundbyholmsgolf har det varit ett bra år och det känns som klubben och bolagen står starka. Mycket positivt har hänt under året. Framförallt tänker jag på klubbhuset som har rustats upp på ett fint sätt, den nya puben med utsikt över ranchen och framförallt att 8 000 kr av våra utlånade pengar har betalts tillbaka och att det är god tillströmmning av nya medlemmar. När det gäller medlems tillströmningen tror jag att den kommer att bli ännu bättre i år. För säsongen som gick hade många redan betalt årsavgiften till sin gamla klubb när det blev klart att en del av lånet skulle betalas tillbaka. Men nästa år blir det ju ett annat läge.


Banan på Sundbyholm tycker jag har varit sällsynt fin i år . Tack alla som har fixat detta.


I dag var jag ute en runda och konstatera att det var många som passade på så här på sluttampen. På sina håll är det nu mattor på tee som har kommit fram och det lär väl inte dröja länge innan vintergreenerna är ett faktum. Men jag har en kamrat som tycker att det inte är så dumt. För dels kommer ibland tee lite längre fram och dels kommer vintergreenen närmare och då kan man slippa bunkrarna kring greenen. Så kan man ju kanske också se det.


Trots allt så är det ju lite vemodigt när utslagsmattorna kommer fram.


Själv åker jag om 14 dagar till Egypten för att spela golf, bada i Röda havet och titta på pyramiderna. Det ser jag fram mot nu. Jag kan ju inte utesluta att det kan bli ett och annat bunkerslag också. Men då har jag lärt mig att tänka att bunkerslaget är det lättste slaget för då behöver jag inte ens träffa bollen.


För dig som skall ut och resa har jag läst att man kan ta en försäkring för att skydda sig när bagen inte är med på planet när man kommer fram. Tyvärr händer det mig hela tiden. Jag kan förstå att planen inte kan lyfta om planet är fullsatt med golfare och alla har förutom sitt ordinarie bagage en golfbag med sig. Men det känns inte kul när det visar sig att bagen inte lastats på Arlanda.


Men om ett halvår syns vi på tee i Sundbyholm igen.