Sverkers Golfblogg

Här finns det möjligheter att ge sina synpunkter om det som är bra och kan bli bättre på Sundbyholms Golfklubb. För att kommentera inlägg klicka på "comments" under posten. Alla förslag och idéer är välkommna.

måndag, juli 18, 2011

Karlshamns gk


Skåne är ett mycket vackert och trevligt landskap. Dessutom ligger golfbanorna mycket tätt.För några dagar sedan besökte jag Karlshamns golfklubb som var en en positiv överraskning. Banan som är 50 år ligger bredvid Mörrums å som är känd för sina glada laxar. Man skulle kunna tro att i Skåne är alla golfbanor platta men så är det inte alls. Många är precis som Karlshamn lite lagom kuperade och är en blandning av skogs och parkbana som passar mig mycket bra.

Banan har 36 rejäla hål som är ganska långa men ärliga. Korthål till exempel på 170 meter.Hit återvänder jag gärna.

För några dagar sedan besökte jag också A6 utanför Jönköping. Banan var mycket kuperad med långa uppförsbackar och ganska jobbig att gå. Finishen var inte den bästa. Lite slarvigt klippt och det ena med det andra. Ingen bana som jag kan rekommendera .

2 Comments:

At 19 juli, 2011 11:03, Anonymous Jan G said...

När jag gick i skolan låg Karlshamn i Blekinge. Kan du säga när det flyttades över till Skåne.

 
At 19 juli, 2011 19:42, Blogger Sverker said...

När jag tänker efter kan du ha rätt men det är väl inte så långt till gränsen ?

 

Skicka en kommentar

<< Home